środa, 30 grudnia 2015

BLONDIE


...czyli siostra bliźniaczka słynnego Brownie :) Oczywiście jak na mnie przystało- ciacho bardzo łatwe i szybkie do zrobienia, przy okazji bardzo tanie :) Znika w jeden wieczór :) Niestety jest dość słodkie i kaloryczne... no ale chyba nikt, kto decyduje się upiec ciasto nie patrzy na jego kaloryczność ;)


Składniki:

- 3 białe czekolady dobrej jakości
- kostka masła
- niecałe pół szklanki cukru
- 6 jaj
- szklanka mąki
- mleczko w tubce o smaku karmelowym lub czekoladowym

Masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej, razem z połamaną czekoladą i co jakiś czas mieszamy pilnując, by wszystko się dokładnie połączyło i rozpuściło. Zdejmujemy z kąpieli wodnej i lekko studzimy. W osobnym naczyniu miksujemy jajka z cukrem na dość puszystą konsystencję i powoli dodajemy mąkę. Kiedy wszystko się ładnie połączy, dolewamy czekoladę z masłem i jeszcze raz dokładnie miksujemy. Masę wylewamy na przygotowaną wcześniej formę do pieczenia (ja użyłam tortownicy 20cm posmarowanej masłem i oprószonej mąką) i pieczemy przez 20-25 minut w 180 stopniach. Kiedy ciasto już wystygnie, polewamy je mleczkiem z tubki i wcinamy :)


POWODZENIA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz